Ga naar de inhoud

Garantie & klachten

Nederlands product met uitstekende service

De onderstaande voorwaarden beschrijven de vereisten en de reikwijdte van onze garantie en beperken de wettelijke rechten van de eindgebruiker van onze apparaten bij defecten niet. Deze rechten kunnen door de eindgebruiker kosteloos worden uitgeoefend, ongeacht onze garantie. Daarnaast bieden wij een garantie aan de eindgebruiker voor onze apparaten volgens de volgende voorwaarden:

  1. Wij verhelpen kosteloos defecten aan onze apparaten die aantoonbaar zijn veroorzaakt door materiaal- en/of fabricagefouten, mits deze onmiddellijk na ontdekking en binnen 36 maanden na levering aan de eerste eindgebruiker aan ons worden gemeld. Als het defect binnen 12 maanden na levering optreedt, wordt vermoed dat het een materiaal- of fabricagefout betreft (uitzonderingen zie punt 2).
  2. De garantieservice vindt plaats door defecte onderdelen aan het apparaat naar onze keuze kosteloos te repareren of te vervangen door foutloze onderdelen (reparatie). Vervangen onderdelen worden ons eigendom.
  3. Indien de reparatie door ons wordt afgewezen of naar ons oordeel mislukt is, wordt binnen de genoemde garantieperiode kosteloos een gelijkwaardige vervanging geleverd uit ons lokale apparatenportfolio. Het vervangen apparaat wordt ons eigendom.
  4. Rechten uit deze garantie kunnen door de eindgebruiker worden uitgeoefend door de storing aan onze fabrieksservice te melden. Hiervoor staan de volgende kanalen ter beschikking van de eindgebruiker: per telefoon, per e-mail. De eindverbruiker vindt de betreffende contactgegevens op de website. Bovendien moet de koopovereenkomst met leverdatum of ten minste de aankoopdatum worden voorgelegd.
  5. Garantieprestaties leiden noch tot een verlenging van de garantieperiode, noch zetten zij een nieuwe garantieperiode in gang. De garantieperiode voor ingebouwde vervangende onderdelen eindigt met de garantieperiode voor het gehele apparaat.
  6. Verdere of andere claims dan de bovengenoemde uit deze garantie zijn niet beschikbaar voor de eindgebruiker.
  7. Let op ons verdere klantenservice-aanbod: Ook na afloop van de garantie staat onze service tot uw beschikking.

Daarnaast bieden wij een 90-dagen geld-terug-garantie op huishoudelijke producten. Dit geldt alleen voor Calconditioners die door individuen via deze website zijn gekocht. Andere verkopers of websites kunnen andere garantieperiodes hebben.

Contact

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Geef uw klacht eerst aan ons door via de telefoon of door te mailen naar info@calconditioner.nl. Klachten nemen wij uiterst serieus en worden altijd door ons opgelost. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Bent u ontevreden over het afhandelen van een klacht, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Onze mail wordt 16 uur per dag in de gaten gehouden en zo snel mogelijk beantwoord. De kortste route is via ons contactformulier. Gaat het om een eerdere levering, vermeld dan altijd een bestelnummer of postcode en huisnummer.

Mailt u liever vanuit een eigen mailprogramma. klik dan hier: info@calconditioner.nl.

Bellen kan natuurlijk ook. Bezoekt u ons via een mobiele telefoon dan kunt u dit telefoonnummer aantikken: +31 (0)24 7110309
Bereikbaarheid: telefonisch op werkdagen van 9.00-17.00 uur. E-mail wordt doorgaans ook ‘s avonds en in het weekend beantwoord.